מעקות הוא מעצב בבית הלקוח ,רק כך ניתן לדעתו לזרום עם החומר ולהשיג את התוצאה
האופטימלית הן בהתאמה למקום והן ביצירה עצמה המושפעת מכול זווית קיר , קו חלון
, ואף מהעיצוב הכללי הקיים/עתידי .
כפסל בא בן ווילי במגע עם חומרים רבים אך בפיסול מעקות או פירטי רהוט הוא מרבה
לעשות שימוש במתכות ובשילובים שונים שלהן , בעיקר ברזל ופליז , שילוב אהוב
עליו במיוחד הניגוד הקיים בין הברזל הבסיסי , הנוקשה והקר ובין הפליז הרך ,
בעל המראה היוקרתי מעניק לדעתו ממד נוסף ליצירה , מעשירה אותה ומהווה לו עצמו
מקור השראה מושך ומלהיב . כלל בתהליך העשייה של “האומנות השימושית” הוא מיישם
ידע מעולם הפיסול , דוגמת בעבודה פליז המתבצעת בנפחות כשעיבוד החומר נעשה באש
דורש הקפדה יתרה ומיומנות גבהה במיוחד.
הניגוד הקיים בין הברזל הבסיסי , הנוקשה והקר ובין הפליז הרך , בעל המראה
היוקרתי מעניק לדעתו ממד נוסף ליצירה , מעשירה אותה ומהווה לו עצמו מקור השראה
מושך ומלהיב.
כלל בתהליך העשייה של “האומנות השימושית” הוא מיישם ידע מעולם הפיסול , דוגמת
בעבודה פליז מתבצעת בנפחות כשעיבוד החומר נעשה באש דורש הקפדה יתרה ומיומנות
גבהה במיוחד . שימוש בטכניקת ה”פטינה ” היא יישום נוסף של אומנות הפיסול ,
ועיקרה החשת או זירוז מעטה ה”פטינה” אשר בד”כ מתקבל על מתכות במרוצת השנים
תהליך זה מתבצע תוך שימוש בחומצה ואש והגון הייחודי שעוטה החומר ,לא ניתן
להשגה בשום דרך אחרת ו/או “צבע, “מתוחכם” ככול שיהיה.
שיטוט ב”טריטורית היצירה” של בן ווילי מרתק . אם בגינה הקטנה בה משמשים
בערבוביה צמחים ,פסלים ,בריכה ומי מפל זורמים, אם בחדרי הגלריה הביתיים בהם
מוצגות יצירותיו המרשימות ואם בסדנת עבודה, בכל נסוכה אווירת ותחושה משמעית של
אומנות חיה ונושמת.